kita sama je


betullah. they said saya post benda alim dekat laman sosial tapi perangai sebenar tidak resemble apa yang ditulis. jauh panggang dari api. so?

tak pernah terlintas pun nak berlagak alim. serius. not my type nak kena puji by those people yang saya tak kenal  or mungkin tak nak kenal. and im not that type of person yang nak tunjukkan iam the best to those who dont know me. i want to prove iam the best to those who know me.

thats what im trying to mention. kalau saya hanya nak menunjukkan kelebihan saya pada orang yang saya kenal, buat apa saya nak bajet alim semata sedangkan mereka yang kenal saya lebih tahu bagaimana perilaku saya. why would i berlakon baik sangat?

itu diri saya dilaman sosial. in which saya cuba nak ajar diri, ajak orang. they said, gunakan laman sosial untuk berdakwah. not properly dakwah by me but atleast kongsi ilmu or some good quotes. mungkin. bukan menjaja cerita saya nak masuk bilik mandi nak mandi sebab panas lepas ni nak hangout and then tidur selamat malam bai. NO

k. saya tak nak gunakan quote " saya bertudung labuh tak bermakna saya baik" mungkin betul. but in the same time, if i know im wearing one (tudung labuh) i'll try my best to act the way i should be. bukan pakai tudung labuh kaki naik meja tedang lelaki perempuan and memalukan title budak bertudung labuh. tapi, bila si pemakai tudung labuh buat salah, tegur secara baik. mengata belakang takkan ubah dia, 

terima kasih.