gentle talks



aku tak ada cadang nak post any kpop relate to this site (link given) . blog tu aku reka pun untuk saja saja and aku harap aku dapat buka buku baru untuk completely keluar dari kpop. 

aku tak pernah rasa bersalah jadi addict dekat benda ni. this thing sedikit sebanyak ubah aku juga, tak semestinya kau tak minat kpop kau completely ada hidup and bila kau minat kpop kau completely tak ada hidup. itu moto aku, tak. mungkin pegangan aku. orang panggil itu prinsip ke? ntah

benda ni ajar yang bawa aku masuk kepada minat aku. minat yang membawa kepada bakat aku yang aku tak pernah sedar aku ada. benda ni juga bawa aku belajar sesuatu yang baru dan buat aku jadi a little bit peramah to strangers walaupun aku completely not that kind of peramah untuk real life. ssgies is the most biggest good example untuk bagusnya kpop bawa kepada aku. second family,

tak aku tak nak argue pasal aku ada hak nak minat kpop. aku tak suka, bila aku completely kelihatan seperti orang yang mendahulukan kpop. aku tak suka. itu sekadar minat. macam aku cakap, obsession melampau aku. thats why im thinking of leaving it.

said this several times and nothing change. betul. iam that kind of person. im hard. you can change me. to be good but im still not leaving my passion. that is my passion. 

jahiliah stated on head. im not sure, orang kata dia boleh kawal perasaan, boleh itu boleh ini still solat and read quran but less than hours spend on minat. kan? thats probably only me. ustazah cakap, kita akan dikumpulkan dengan orang yang kita adore much masa dekat dunia.

kau probably boleh say horray to that bila dekat dunia denkat dengan biases. tapi bila dekat akhirat, do you even know dekat mana kita akan berkumpul dengan biases kita? sarkastik.

sebab tu kena belajar cintai orang yang mencintai Alla, in the same time insyaAllah kita akan dikumpulkan dengan orang orang sedemikian. How can i simply asked from Allah to let me stay in the same place with that kind of holy people bila im not exactly completely really act like them? differ social level katanya.

pretty hard. tapi crawling is really not a bad idea tho. kita bermula dengan merangkak. i mean, dari tidak reti merangkak to merangkak berjalan and seterusnya can even dancing using this feet. i want it to be like that. maybe time needed for this. but as long as i work on it. bila kelak Allah di hadapan, Dia tahu kita ada satu benda yang dipanggil 'berusaha'. bukan goyang kaki dengar lagu and pray.

pls faham, kami bukan orang yang tiada hidup dan tiada pegangan agama. kami seperti manusia lain, differ level of social life, have our own passion dan sedang belajar. talks gently really helps us think twice untuk berubah, really, for real. talks bad only make us think to leave people like you.

terima kasih jie, untuk semua benda. terima kasih sebab encourage aku untuk berubah, ♥

adios